A jó CTA titka
CTA-t akkor használunk, ha azt szeretnénk, hogy valami történjen, hogy a befogadó csináljon valamit.
CTA nélkül nincs cselekvés. Ezért is nevezik “cselekvésre ösztönzőnek”, CTA-nak (Call To Action) ezt a kifejezést.
CTA-t használnak hirdetésekben, weboldalakban, emailekben, stb… .
Milyen egy jó CTA?
Ma már számtalan olyan kontent mondja és blog írja, hogy a CTA-nál figyelni kell a szóhasználatra, a sub-headline-ra, az írásjelre és még számtalan más dologra, mert csak így lehet egy jó CTA-t összehozni. Ez már túl van kicsit tolva.
Mi mindig két alapvető kérdést próbálunk megválaszolni a CTA-kal kapcsolatban.
1. Mit?
2. Miért?
Mit csinálj, miért.
Mit csináljon a befogadó?
Kérd a befogadót, hogy hívja fel a megadott számot, kattintson a gombra, adja meg az adatait, foglaljon időpontot stb. A lista végtelen. A lényeg, hogy a CTA-k megmutatják a közönségnek a következő lépést.
A jó CTA-k egyértelműek, egyszerűek és közvetlenek, nem „Ne hagyd ki!”, hanem „Hívj most!”.
“A confused mind doesn’t buy.” - Egy kusza elme nem vásárol.
Sose adj meg több CTA-t. Ösztönözd a befogadót mindig egy dologra. Ha több dologra kéred sokkal kisebb esély lesz rá, hogy bármelyiket is megteszi.
Például a közösségi média videóidban ne kérd a nézőt, hogy kövessen be, ossza meg a videót, írjon kommentet, like-olja a videót, mert egyiket se fogja megtenni.
Ha például minden közösségi média videód végén mindig egy dologra kéred a nézőt, mondjuk hogy kövessen be, akkor az sokkal hatásosabb, mert csak egy cselekvést kérsz tőle.
Egy dologra akár többször is kérheted a befogadót. Többszörös CTA mélyebb nyomot hagy.
Miért kell cselekedni?
Köztudott, hogy a jó CTA okot ad arra, hogy miért kell cselekedni. Itt mi a leghatásosabb módszernek a kimaradástól való félelmet találjuk. És általában ezeket használjuk:
Szűkösség
Ha valamiből kevés van, vagy korlátozott mennyiség, az emberek hajlamosabbak arra, hogy gyorsan cselekedjenek és lecsapjanak rá, amig még elérhető.
Viszont vigyázz! Ha túl kevésnek lövöd be a kínálatot, kevesebb elkötelezett befogadó. A legjobb stratégia a valódi szűkösség.
Egy mindennapi példa: Ha holnap 1000-szer annyi vásárlód lenne, mint ma, ki tudnád őket szolgálni? Ha nem, akkor van egy természetes korlátod, mindenkinek van. Lehet, hogy az ügyfélszolgálat, a készlet, az időbeosztás vagy más tényező miatt. Ne titkold – inkább hirdesd!
CTA példák:
„Hetente csak öt ügyféllel tudok dolgozni. Ha tényleg szeretnéd megoldani a problémád, jelentkezz most!”
„Ebből a pólóból csak egyetlen sorozat készült, és soha nem nyomtatjuk újra. Szerezd be most!”
Sürgetés
Minél kevesebb idő áll rendelkezésre, annál gyorsabban döntenek az emberek. Ha lerövidíted az időkeretet, ameddig cselekedhetnek, gyorsabb reakciót válthatsz ki.
Egyszerűbb rávenni az embereket a cselekvésre, ha éreztetjük velük a lehetőség nem mindennapiságát.
Példák:
„Black Friday akciónk éjfélkor véget ér! Már csak négy óra maradt! Vásárolj még most, kedvezményesen!”
„Csak most 3 napig, minden vásárlásnál INGYENESEN kiszállítás!”
Bármilyen ok jobb mint a semmilyen. Mindig adj okot.
Mi ezt a két irányvonalat követjük a CTA-kal kapcsolatban.
© 2025 WeboldaltMost Minden jog fenntartva.