Egy fontos lecke a tartalomgyártásról #2
Sokan abban a tévhitben élnek, hogy ha egyszer elmondtak valamit a közösségi médiában, vagy beszéltek egyszer róla, csináltak róla egy videót, akkor azt mindenki látta a követőik közül, és a nézők közül is eljutott mindenkihez az információ, minden néző emlékszik rá. Ezért nem kell többet ugyanarról a témáról beszélni, mert az már ismétlés lenne.
És ezért az ismétlés rossz dolog.
Ez nem lehetne távolabb áll a valóságtól. Az igazság az, hogy a közönségednek sokkal inkább emlékeztetésre van szüksége, mint új dolgokra.
Az emlékeztetést ismétléssel éred el.
Az ismétlés jó dolog, az egyik legjobb, amit csinálhatsz.
A figyelem töredékessége
Ha azt hiszed, hogy a közönséged 100%-a mindig 100%-osan figyel rád, akkor óriási tévedésben vagy. Az emberek folyamatosan információs zajjal küzdenek, és az üzeneteid könnyen elveszhetnek ebben a káoszban. Konkrétan bármiben fogadok, hogy Te sem emlékszel az utolsó 5 videóra amit megnéztél. Az embereknek csak egy videó, egy cikk, egy blog vagy a sok közül. Főleg ma, hiszen másodpercek alatt válthatnak egyről a kettőre.
A nézők max, nagyon max 20%-a figyel a videóidra, és fogadja be a tartalmad egy részét.
Vegyük példának egy szerzőt, akivel együtt dolgoztunk. Ez a szerző könyvéről minden nap posztoltunk egy hónapig. Majd egy közvélemény-kutatás során megkérdeztük a követőit, hogy tudnak-e a könyvéről. A megkérdezett követők 80% a azt válaszolta, hogy nem is tudott a könyvről, pedig aktívan követte a szerzőt. Ez jól mutatja, hogy még a rendszeresen posztolt tartalom sem jut el mindenkihez egyformán, és ha el is jut, a néző nincs mindig befogadó állapotban.
A kulcs: az ismétlés
Sokan félnek attól, hogy unalmassá válnak azzal, ha újra és újra elmondják ugyanazt az üzenetet. A valóság ezzel szemben az, hogy Te előbb fogod megunni ezt a folyamatot, mint hogy a teljes közönséged lássa és megjegyezze.
Igen, ebben benne van, hogy lesz olyan követőd, aki már ötödjére látja a hasonló posztjaidat, de ez nem feltétlen baj.
A legnagyobb márkák is folyamatosan ismétlik magukat. Gondolj csak a Coca-Cola karácsonyi reklámjaira vagy a Nike "Just Do It" szlogenjére.
Ezek az üzenetek már csaknem bele égtek egyes emberek fejébe, de mégis van még olyan, aki most látja először.
Szerintünk ez a leghatékonyabb módja az ismétlésnek:
Variáld az üzenetet – Ne szó szerint ugyanazt írd le újra és újra, hanem közelítsd meg különböző szögekből, más szavakkal, más előadásmóddal, máshogy. Dobd fel új variációkkal, új kreatívkodással.
Használj több platformot – Nem minden követőd van jelen ugyanazon a csatornán, így érdemes különböző felületeken (Facebook, Instagram, LinkedIn, e-mail) is kommunikálnod az üzenetet.
Időzíts okosan – Az emberek különböző időpontokban aktívak, ezért érdemes más-más napszakokban is megosztani a tartalmaidat.
Az emberek elfoglaltak, figyelmük széttöredezett, és nem emlékeznek a két perce megnézett videókra. Ha igazán hatékony akarsz lenni, ne félj újra és újra elmondani, amit fontosnak tartasz – mert még ha neked már unalmas is, a közönséged egy része talán most hallja először! Plussz ez egy mód a végtelen tartalomötletre, hiszen mindig újra feldolgozhatod régi tartalmaidat.
Iratkozz fel, hogy értesülj a hasonló blogokról!
© 2025 WeboldaltMost Minden jog fenntartva.