weboldaltmost

Érd el a 0%-os no-show arányt

Az online időpontfoglalási rendszerek rengeteg előnnyel járnak: egyszerűbb ügyfélkezelés, kevesebb adminisztráció, és nagyobb ügyfél-elégedettség.

Van azonban egy gyakori probléma, amely sok szolgáltatót érint – ez pedig a no-show, amióta van időpontfoglalás azóta van kockázat, hogy a kliens egyszerűen nem jelenik meg.

A no-show, vagyis az előre lefoglalt időpontok elmulasztása, komoly problémát jelenthet a szolgáltatók számára.

Nemcsak bevételkiesést eredményez, hanem más ügyfelektől is elveszi a lehetőséget, hogy igénybe vegyék a szolgáltatásaidat.

Általában ezek az okok egyike miatt nem jelenik meg az ügyfél az időponton:

Feledékenység: Az ügyfél egyszerűen elfelejti az időpontját, mert nem kapott emlékeztetőt, vagy nem jegyezte fel.

Túl könnyű időpontfoglalás: Ha az időpontfoglalási folyamat túlságosan egyszerű és nem jár semmilyen elköteleződéssel, nagyobb a valószínűsége, hogy az ügyfél nem veszi komolyan a foglalását.

Váratlan események: Betegség, közlekedési nehézségek vagy más sürgős teendők miatt tényleg nem tud megjelenni.

Tehát nekünk ezeket a problémákat kell megoldani.

1. Feledékenység - Automatikus emlékeztetők bevezetése

Az egyik leghatékonyabb módja a no-show csökkentésének az emlékeztetők küldése. Az automatikus emlékeztetők beépítésével az ügyfél kisebb eséllyel feledkezik meg az időpontjáról.

Mi ezt módszert találjuk a legeffektívebbnek:

Egy emlékeztető rögtön a foglalás után, megerősítésképp, és egy emlékeztető egy nappal a foglalás időpontja előtt.

Ma már szinte mindegyik online időpontfoglalási rendszer kínál automatikus üzenet küldési rendszert ügyfeleiknek, ahogy mi is.

Rendszerünk tud SMS, Email, de bámilyen közösségi médián üzenetet küldeni a foglalt ügyfeleidnek.

2. Túl könnyű időpontfoglalás - Előleg vagy foglalási díj bevezetése

Amennyiben a szolgáltatás jellege megengedi, érdemes előleget vagy foglalási díjat kérni az ügyfelektől. Ez ösztönzi őket arra, hogy komolyabban vegyék a foglalásukat, hiszen anyagi veszteséggel jár, ha nem jelennek meg.

Ebben szintén segítségedre lehetnek a különböző szoftverek, de Naptár szolgáltatásunk alap csomagjában is már tudsz számlákat kiállítani, és akár online fizetéseket fogadni.

Ha erre nincs igényed, még mindig beírhatod az automatikus üzenetbe a fizetési részleteket.

3. Váratlan események - Rugalmas lemondási politika

Adj lehetőséget az ügyfeleknek arra, hogy egy bizonyos időn belül díjmentesen lemondhassák vagy módosíthassák az időpontjukat. Ez segíthet elkerülni a teljes no-show helyzeteket, mivel az ügyfelek inkább lemondanak vagy átfoglalnak, mint hogy egyszerűen ne jelenjenek meg.

Mivel növelheted még a megjelenések arányát?

Személyes kapcsolat kialakítása

Ha lehetséges, tarts kapcsolatot az ügyfelekkel. Egy személyes hívás vagy egy barátságos üzenet növelheti az elköteleződésüket. Ha az ügyfél úgy érzi, hogy számít rád, kevésbé valószínű, hogy lemondás nélkül nem jelenik meg.

Újrafoglalás

Tedd könnyűvé ügyfeleid számára az újrafoglalást, hívd fel őket azonnal, és küldj nekik üzenetet az újrafoglalás lehetőségéről!

Kövess be minket Facebook-on a hasonló hasznos tartalmakért!

Iratkozz fel, hogy elsőként kapj értesítést az új blogokról!

© 2025 WeboldaltMost Minden jog fenntartva.

Adatkezelési tájékoztató

Adatvédelem