Így építsd fel a tartalmadat
Minden tartalom egy dolgot tesz, mégpedig jutalmazza azokat, akik fogyasztják. Leggyakrabban dopaminnal, átlagos macskás videók. De vannak, akik tényleg valami érdemeset próbálnak közölni a tartalmaikban nézőikkel. Például főzős tippek vagy tudom is én, de olyan videók, amiknek amúgy igazi dolgok állnak a hátterében, igazi emberek, ,igazi tudás.
Viszont, ezt az emberek nem mindig ismerik fel, és nem nézik végig a tartalmadat. Ezt elkerülheted ha megjutalmazod a nézőt videóidban.
Mi viszont úgy találjuk, hogy egy néző csak akkor részesülhet a tartalom jutalmában, ha:
- Van oka fogyasztani azt,
- Elég figyelmet szentel neki,
- És végül megkapja azt, amiért eredetileg rászánta az időt.
Így három kulcsfontosságú dolgot kell tennünk a közönségnövelő tartalom létrehozásához:
1. Figyelem megragadása
Nem jutalmazhatjuk a közönséget, ha először nem ragadjuk meg a figyelmüket. Olyan okot kell adnunk nekik, hogy eltereljék a figyelmüket arról, amit éppen csinálnak, és a mi tartalmunk felé forduljanak. Ezek a már nagyon túltolt “hook”-ok, magyarosítva horgok.
A horog lényege, hogy maradásra bírja a nézőt, bereklámozza neki, hogy mivel fog gazdagodni, ha végignézi videót.
Ha jól csináljuk, sokan fognak ránk figyelni. Ha rosszul, akkor csak kevesen. Ne feledd: a figyelemért versenyzünk. Nekünk kell a legjobb lehetőségnek lennünk.
A horgoknak alapból sok fajtájuk van, én most a 3 leghatásosabban fogok végigmenni.
1. Személyes horgok - ahol a tapasztaltságoddal nyersz bizalmat
2. Vágyakozó horog - ami egy ideális érzésről vagy szituációról beszél
3. Vitaindító horog - ami valaki más elismert személy vagy közvélemény ellenében megy
Példák:
1. 30 éve ingatlan ügyvédként, összeállítottam 3 dolgot, amire a legfontosabb figyelni ha lakást veszel
2. Egy tipp, ami megkönnyíti a mindennapos sminkelést!
3. Egy gyönyörű otthonhoz nem kell milliókat kifizess!
Ezeket verbális horgoknak hívjuk, és ez nem lesz elég ahhoz, hogy megragadd a néző figyelmét. Kell egy vizuális horog is. Miért? Mert az emberek 65%-a állítja, hogy inkább vizuálisan marad meg az információ számára mint verbálisan (ez a szám férfiaknál még ennél is nagyobb). Tehát vizuális horog elengedhetetlen a sikeres videóhoz.
2. Figyelem megtartása
A kedvenc eszközünk a figyelem megtartására a kíváncsiság. Azért, mert ha jól csinálják, az emberek akár évekig is várnak. Persze most erre nem kérjük őket, de érted. Fel kell keltsük a kíváncsiságukat.
A kedvenc módszerünk arra, hogy felkeltsük a közönség kíváncsiságát, az, hogy kérdéseket ültetünk el a fejükben. A megválaszolatlan kérdések lehetnek kifejezett vagy burkolt kérdések. Feltesszük, elültetjük a kérdéseket a videó elején, amit majd a videó során megválaszolunk.
Kérdéseket sokféleképpen ágyazhatsz be emberek fejébe, de mi ezt a hármat használjuk a leggyakrabban.
a) Listák:
Az én 5 kedvenc bőrápolási termékem
Itt van 3 dolog, amit az emberek nagy része rosszul csinál a teremben
Szerintünk egy tartalmi egységnek ezeket kell tartalmaznia
b) Lépések:
3 lépés egy nagyszerű figyelemfelkeltő mondat létrehozásához
Így készítek címsort 7 lépésben
A reggeli rutinom, amely növeli a produktivitásomat
Fontos különbség a lépések és a listák között:
A lépések olyan cselekvések, amelyeket meghatározott sorrendben kell elvégezni a kívánt eredmény eléréséhez. Tehát kevésbé rugalmasak, de egyértelműbb jutalommal járnak. A listák ezzel szemben bármilyen elemeket tartalmazhatnak, bármilyen sorrendben. Ezért rugalmasabbak, de kevésbé konkrét jutalmat ígérnek.
c) Történetek:
Röviden, a történetek eseményeket írnak le, lehetnek valósak vagy kitaláltak. Az igazán jó történetek gyakran tanulságot vagy üzenetet hordoznak a hallgatóság számára. Olyan dolgokról mesélhetsz, amelyek megtörténtek, megtörténhetnek, vagy soha nem fognak megtörténni. Mindhárom esetben fenntartják a kíváncsiságot, mert az emberek tudni akarják, mi történik ezután.
Példák:
Egyik délután az egyik vendégem azzal állított be, hogy…
Hajléktalanból, 3 étterem vezetőjévé, az én utam…
Az egyik előadásom után, odajött hozzám egy lány…
Ültess el ezekkel a videókkal kérdéseket a nézők fejében, akár akarattal, de akaratlanul mégjobb!
3. Figyelem jutalmazása
Az emberek csak akkor maradnak veled, ha megkapják azt, amit ígértél nekik. A közönséged sikere a legjobb visszajelzés a tartalmad minőségéről.
Add meg nekik amit ígértél a videóiod elején.
Túl teljesíteni mindig tudsz, de alul sose teljesíts! Ezt arra értem, hogy mindig adhatsz több értéket ami jó, és aminek a nézőid örülnek. De sose adj kevesebb tartalmat az ígértnél, mert az csúnyán vissza üthet rád.
© 2025 WeboldaltMost Minden jog fenntartva.