weboldaltmost

Így építsd fel a tartalmadat

Minden tartalom egy dolgot tesz, mégpedig jutalmazza azokat, akik fogyasztják. Leggyakrabban dopaminnal, átlagos macskás videók. De vannak, akik tényleg valami érdemeset próbálnak közölni a tartalmaikban nézőikkel. Például főzős tippek vagy tudom is én, de olyan videók, amiknek amúgy igazi dolgok állnak a hátterében, igazi emberek, ,igazi tudás.

Viszont, ezt az emberek nem mindig ismerik fel, és nem nézik végig a tartalmadat. Ezt elkerülheted ha megjutalmazod a nézőt videóidban.

Mi viszont úgy találjuk, hogy egy néző csak akkor részesülhet a tartalom jutalmában, ha:

- Van oka fogyasztani azt,

- Elég figyelmet szentel neki,

- És végül megkapja azt, amiért eredetileg rászánta az időt.

Így három kulcsfontosságú dolgot kell tennünk a közönségnövelő tartalom létrehozásához:

1. Figyelem megragadása

Nem jutalmazhatjuk a közönséget, ha először nem ragadjuk meg a figyelmüket. Olyan okot kell adnunk nekik, hogy eltereljék a figyelmüket arról, amit éppen csinálnak, és a mi tartalmunk felé forduljanak. Ezek a már nagyon túltolt “hook”-ok, magyarosítva horgok.

A horog lényege, hogy maradásra bírja a nézőt, bereklámozza neki, hogy mivel fog gazdagodni, ha végignézi videót.

Ha jól csináljuk, sokan fognak ránk figyelni. Ha rosszul, akkor csak kevesen. Ne feledd: a figyelemért versenyzünk. Nekünk kell a legjobb lehetőségnek lennünk.

A horgoknak alapból sok fajtájuk van, én most a 3 leghatásosabban fogok végigmenni.

1. Személyes horgok - ahol a tapasztaltságoddal nyersz bizalmat

2. Vágyakozó horog - ami egy ideális érzésről vagy szituációról beszél

3. Vitaindító horog - ami valaki más elismert személy vagy közvélemény ellenében megy

Példák:

1. 30 éve ingatlan ügyvédként, összeállítottam 3 dolgot, amire a legfontosabb figyelni ha lakást veszel

2. Egy tipp, ami megkönnyíti a mindennapos sminkelést!

3. Egy gyönyörű otthonhoz nem kell milliókat kifizess!

Ezeket verbális horgoknak hívjuk, és ez nem lesz elég ahhoz, hogy megragadd a néző figyelmét. Kell egy vizuális horog is. Miért? Mert az emberek 65%-a állítja, hogy inkább vizuálisan marad meg az információ számára mint verbálisan (ez a szám férfiaknál még ennél is nagyobb). Tehát vizuális horog elengedhetetlen a sikeres videóhoz.

2. Figyelem megtartása

A kedvenc eszközünk a figyelem megtartására a kíváncsiság. Azért, mert ha jól csinálják, az emberek akár évekig is várnak. Persze most erre nem kérjük őket, de érted. Fel kell keltsük a kíváncsiságukat.

A kedvenc módszerünk arra, hogy felkeltsük a közönség kíváncsiságát, az, hogy kérdéseket ültetünk el a fejükben. A megválaszolatlan kérdések lehetnek kifejezett vagy burkolt kérdések. Feltesszük, elültetjük a kérdéseket a videó elején, amit majd a videó során megválaszolunk.

Kérdéseket sokféleképpen ágyazhatsz be emberek fejébe, de mi ezt a hármat használjuk a leggyakrabban.

a) Listák:

Az én 5 kedvenc bőrápolási termékem

Itt van 3 dolog, amit az emberek nagy része rosszul csinál a teremben

Szerintünk egy tartalmi egységnek ezeket kell tartalmaznia

b) Lépések:

3 lépés egy nagyszerű figyelemfelkeltő mondat létrehozásához

Így készítek címsort 7 lépésben

A reggeli rutinom, amely növeli a produktivitásomat

Fontos különbség a lépések és a listák között:

A lépések olyan cselekvések, amelyeket meghatározott sorrendben kell elvégezni a kívánt eredmény eléréséhez. Tehát kevésbé rugalmasak, de egyértelműbb jutalommal járnak. A listák ezzel szemben bármilyen elemeket tartalmazhatnak, bármilyen sorrendben. Ezért rugalmasabbak, de kevésbé konkrét jutalmat ígérnek.

c) Történetek:

Röviden, a történetek eseményeket írnak le, lehetnek valósak vagy kitaláltak. Az igazán jó történetek gyakran tanulságot vagy üzenetet hordoznak a hallgatóság számára. Olyan dolgokról mesélhetsz, amelyek megtörténtek, megtörténhetnek, vagy soha nem fognak megtörténni. Mindhárom esetben fenntartják a kíváncsiságot, mert az emberek tudni akarják, mi történik ezután.

Példák:

Egyik délután az egyik vendégem azzal állított be, hogy…

Hajléktalanból, 3 étterem vezetőjévé, az én utam…

Az egyik előadásom után, odajött hozzám egy lány…

Ültess el ezekkel a videókkal kérdéseket a nézők fejében, akár akarattal, de akaratlanul mégjobb!

3. Figyelem jutalmazása

Az emberek csak akkor maradnak veled, ha megkapják azt, amit ígértél nekik. A közönséged sikere a legjobb visszajelzés a tartalmad minőségéről.

Add meg nekik amit ígértél a videóiod elején.

Túl teljesíteni mindig tudsz, de alul sose teljesíts! Ezt arra értem, hogy mindig adhatsz több értéket ami jó, és aminek a nézőid örülnek. De sose adj kevesebb tartalmat az ígértnél, mert az csúnyán vissza üthet rád.

Kövess be minket Facebook-on a hasonló hasznos tartalmakért!

Iratkozz fel, hogy elsőként kapj értesítést az új blogokról!

© 2025 WeboldaltMost Minden jog fenntartva.

Adatkezelési tájékoztató

Adatvédelem